(n‘∀‘)η 遊記一篇

 Today , my uncle's family and me went to pick cherries with a group. It's a sunny day. When we got there, we couldn't pick any cherries. Because it has been rainy for days. But we could buy some fruits in the place.
 Then we went to "Big Apple Market". There is a big apple sign on there. We bought a lot of apples. The apples were delicious and crisp.
 Near "Big Apple Market", there is an juice factory. And we bought a box of apple juice.
 Before lunch, many people felt hungry. Because not only it was at noon, but also we waited some people for a long time. After the juice factory, we went to Mcdonald. Some people went into there and bought some food. But they spent too much times.
 We ate lunch at "Lions Park". I saw a lizard at the park. It is fatter then the lizard in my school.
 Some people had lunch in the Mcdonald. After lunch, they went to a wine house. So we had to go to the wine house to catch them. And in the wine house, some people bought bottles of wine.
 Then we fount a strawberry farm which we can pick strawberries by ourselves. So everyone got off. We picked a lot of big strawberries.
 After that, we went back. Today was interesting.

中文翻譯
 今天我和我舅舅全家跟團去採櫻桃。今天是個好天氣。當我們到達時,我們沒辦法採櫻桃,因為最近一直下雨。但是我們能買很多水果。
 之後我們到達「Big Apple Market」,在那裏有個很大的蘋果標誌,我們買了很多蘋果,那裏的蘋果又好吃又脆。
 在「Big Apple Market」旁有個果汁工廠,我們買了一箱蘋果汁。
 在吃午餐前,很多人餓扁了,不只是因為中午了,還因為我們等人等很久了。離開果汁工廠後,我們到了一家麥當勞,有人去那買些食物,但是他們花太多時間了,囧
 我們在「Lions Park」吃午餐,那裏有隻蜥蜴,比學校那隻還大的說。
 有些人在麥當勞吃午餐,吃完後他們去一間酒窖。所以我們得去那裏接他們。在酒窖,有些人買了n瓶酒。
 之後我們發現一個能自己摘草莓的草莓農場。所以,每個人都下車去摘,我們摘了很多的說。
 然後我們回去了,今天很有趣的說。
日文翻譯
 今日は、あたしとあたしのおじさんの家庭と団体と一緒にさくらんぼを取りました。いい天気でしたね。到着するの時、さくらんぼを取りませんでした、それは、最近、ずっと雨が降りました。
 ぞれから、あたしたちは「Big Apple Market」到着しました。大きい林檎のサインがあります。多い林檎を買いました、あそこの林檎はおいしいとすがすがしいですね~
 「Big Apple Market」のそばにジュース工場があります、あたしたちはリンゴジュースの箱を買った。
 昼ごはんの前に、多い人はお腹が空きました。それは昼のときであたしたちは長い間待っていた一部の人ではありません。あたしたちはマクドナルドに行って食べ物わ買いました。でも、多くの時間を費やしていました。
 「Lions Park」ニヒルご飯を食べました。あそこはトカゲがあります。そのトカゲは学校のより大きいですね~
 一部の人はマクドナルドにご飯を食べました。そしでワインセラーにいきました。だから、あたすたちちはあそこに行って彼らを捕まえるためにしていた。あそこに、一部の人は酒を買いました。
 それから、苺の農場を発見しました。あそこは自分は苺を取ることが出来ます。だから、皆下車しました。それに、あたしたちは多い苺を取りましたね~
 そして、帰りました。面白い日ですね~~~

嘛嘛……雖說
內附中文翻譯和日文翻譯,但我不保證其正確性(尤其是日文,日文的中間翻譯困難的說……)

沒有留言:

張貼留言

小提示:留言時,可以使用粗體(<b>)、斜體(<i>)、超連結(<a href="網址"> </a>)。另外,以「名稱/網址」留言時,網址可以留空的。